Tatal meu a fost asa de grozav incat Dumnezeu l-a facut inger!

Tata era cel mai optimist din casa, desi viata nu i-a dat prea multe motive sa fie asa. Ne umplea casa de culoare prin surasul lui nici strident, nici crispat dar a carei caldura nu puteai sa n-o simti. Tata radia speranta si grija. Prin toti porii, traia ca sa ajute mai mult decat sa se ajute. Se rusina ca un baietel abia trecut de cateva primaveri cand mai scotea, nervos fiind, cate o expresie necuviincioasa in prezenta mea. In prezenta mea, niciodata la adresa mea. Iti multumesc tata pentru ca desi poate am meritat cateodata, nu am primit din partea ta nici o palma, nici o vorba grea…cuvintele tale calme, niciodata folosite in exces, m-au facut sa inteleg de fiecare data exact ceea ce voiai sa imi spui. Pentru ca tata nu era omul cuvintelor. Frazele sale erau scurte si concise, uneori taioase dar niciodata nu reflectau altceva decat sincera sa parere. Raspundea cu o spontaneitate calculata, care impresiona fara ca el sa aiba vreo intentie in aceasta directie. Tata nu era un om bisericos , insa stia bine sa intoarca si celalalt obraz atunci cand era provocat. Era omul dreptatii, care a luptat, niciodata murdar, pentru ceea ce merita. Tata ma ridica mereu cand ma simteam nu tocmai bine si putea sa suporte orice in afara sa ma vada plangand. Atunci isi iesea din calmul lui firesc si-l cuprindea o agitatie ciudata. Ma imbarbata, exact ca un comandant care isi incurajeaza soldatii sa lupte
Iar eu ma simteam puternica precum o armata intrega! acum, comandantul meu a cazut la datorie..dar razboiul din inimile celor ce l-am iubit nu s-a terminat …

 

Leave a Reply

